Periode vrijdag 29 juni 2012 - woensdag 4 juli 2012. Route Jørpeland, Røldal, Rjukan, Jevnaker, Biristrand, Tretten.

Vrijdag 29 juni 2012.

Behoorlijk stram rollen we vanochtend uit bed. Vandaag gaan we naar Roldal, een ritje van ca. 3 uur over de "13", een route welke ik volgens mij nog nooit gereden heb.

Maar eerst - na het ontbijt - even mn verslag bijwerken. Want ik loop behoorlijk achter en op de camping hier is WIFI, dus even wat bijwerken en online zetten.

Even na 11.00 uur gaan we op pad. Ik groet eigenaar Odd Einar nog even en daarna draaien we weer de "13" op. In Tau doen we nog even wat boodschappen en vervolgens rijden we richting Hjelmeland. Het weer is inmiddels niet beter op geworden en dat is ook wel te zien op deze foto als we bij deze brug even stoppen om te lunchen:

Rond 13.00 uur bereiken we Hjelmeland waar we met de boot naar Nesvik moeten. Ook deze oversteek kost weer NOK 182 = EUR 24. Op de boot is het even passen en meten als de "aanwijzer" op de boot eerst de auto's naar beide zijkanten dirigeert en vervolgens de campers in het midden wil hebben. Dat past, maar daar heb je het ook mee gezegd en als ik langs een busje moet rijden, moet ik "om zijn spiegel heen rijden". Maar ze hebben me altijd verteld "als je er met de spiegels niet tussen door kunt, kan je er met de rest van de camper ook niet tussendoor. Nou ... uiteindelijk "glij" ik op minder dan 10cm. langs het busje en de eigenaar kijkt angstvallig "naar boven" ha ha.

Maar het gaat allemaal goed en even later rijden we langs Sand. De route over de "13" is geweldig, maar het weer werkt niet echt mee vandaag. Maar goed, zo kom ik weer helemaal in stijl in Roldal ... want volgens mij heb ik daar nog nooit mooi weer gehad. In Roldal heb ik 2 klanten en meestal overnacht ik bij Roldal Hyttegrend. Maar eerst bezoek ik Skysstasjonen Camping .. "de 2e camping" in Roldal. Want op zeer kleine afstand van elkaar liggen er in Roldal 4 campings.

Voor meer informatie: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2665/vakantiewoning/hordaland/noorwegen

Maar ik heb niet veel geluk vandaag. Zowel eigenaar Oddbjorn van Skysstasjonen als even later ook eigenaar Alf Medhus (door mij steevast Alf de madhouse genoemd) van Roldal Hyttegrend blijken op vakantie te zijn. Allebei naar Bulgarije. Maar niet met elkaar ha ha. De dochter van Alf is echter behulpzaam en dus zoeken we even later een plekje op deze leuke camping. En of het zo moet zijn ... het zonnetje komt er door:

In de verte is daar trouwens niet zo veel van te zien:

Wel richting het receptiegebouw:

Bij het receptiegebouw is ook een woon- annex tv-kamer gevestigd. Veel Noorse campings hebben niet alleen een keuken waar iedereen gebruik van kan maken, maar ook een woonruimte voor als het slecht weer is. Maar deze is echt heel erg gezellie:

Nog even een overzichtsfoto:

Wil je trouwens meer informatie over deze mooie camping kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2876/vakantiewoning/hordaland/noorwegen

En daarna genieten we even van een bakkie leut voor de camper. Zoals je ziet ligt overal om ons heen sneeuw, voor de camper (1e foto) lijkt het zelfs heel dicht bij...

Om half 5 besluiten we nog even de Stavkirke van Roldal te bezoeken, maar die blijkt om 16.00 uur al te zijn gesloten. Dus vast even een foto van de buitenkant:

en dan morgen maar even weer bezoeken. Ook hier geen schotelontvangst, maar dat is gezien die hoge bergen om je heen geen verrassing. Maar wel weer (gratis) WIFI dus nog maar even weer een stuk van het verslag bijwerken en mn mails checken. En vast ook weer de route voor morgen + overnachtingsadres uitstippelen.

We eindigen de avond - zoals wel vaker - weer met een potje Rummikub. Pfff ... weer verloren :-(

Zaterdag 30 juni 2012.

Vanochtend staan we op tijd op want we gaan zo naar de kerk :-) ja ja ... ik weet dat het geen zondag is, maar voordat we vandaag vertrekken willen we toch eerst de staafkerk nog even bezoeken. En daar is het mooi weer voor want het regent en het is koud. En dus gaan we even later lopend naar de Roldal Stavkirke.

Eenmaal in de kerk staat een ontvangstcomité ons op te wachten, inclusief tickets. Voor NOK 80 worden we doorgelaten (ach, daar hadden we in Stavanger 2 kopjes koffie voor ... dus daar moeten we niet moeilijk over doen) en we krijgen informatie in het Nederlands mee. ja ja ! We maken een rondje door deze indrukwekkende kerk en wat ons opvalt is de geur van het hout in de kerk. Toch heel bijzonder dat het allemaal van hout gemaakt is !

Grappig is ook dat om de oorspronkelijke kerk (daterend uit 1200 - 1250) niet zichtbaar is aan de buitenzijde omdat om de oorspronkelijke kerk als het ware een nieuwe wand geplaatst is. Dit alles is gerealiseerd in 1913 - 1918 toen de kerk volledig werk gerenoveerd. Tijdens "de tour" loop je dus tussen de oude en de nieuwe (houten) wand door.

Terug in de camper kruip ik nog even achter de laptop en we besluiten ook nog even wat te eten voordat we verder gaan. Na ons vertrek draaien we de E136 op en vanuit Roldal begint het dan gelijk flink te klimmen. En net als ik Hennie aan het vertellen ben dat ik hier een aantal jaren geleden voor een dichte tunnel (is weer s wat anders dan een dichte deur ...) kwam te staan zien we in de verte gele borden opdoemen. Dit voorspelt veelal niet veel goeds en ja hoor ... opnieuw .. of NOG ?? de tunnel dicht. Een mannetje gebaart ons dat we om moeten rijden.

Op 5 augustus 2008 schreef ik --> Een eindje verder is het dan toch zover. Tunnel afgesloten ! Ik zie rechts van de weg een "ledebil" (later meer) staan, maar het lijkt erop dat de chauffeurs even pauze hebben. Er is een omleiding gemaakt via de oude weg die om de berg heen leidt.

Die is goed te berijden maar behoorlijk smal en ik ben blij dat ik niets tegen kom. Maar even verder blijkt waarom. Want als ik weer de E136 op draai staat er een enorme rij auto's. Hier staat wel een ledebil voor maar ik heb geen idee of die nou staan te wachten om vanaf deze kant de tunnel in te rijden of dat ze het fietspad waar ik net over gekomen ben, nu van de andere kant gaan afsluiten.

Het lijkt erop dat het fietspad waar ik het over had, nu toch wat verbreed is en afgezien van een paar scherpe haarspeldbochten is het goed te doen. En even later draaien we weer de E136 op. En opnieuw is het klimmen (veelal door tunnels) geblazen, tja ... en dan kun je er op wachten ... dit is het resultaat:

en de sneeuw ligt behoorlijk dichtbij:

We rijden door naar Haukeligrend, doen daar nog even wat boodschappen en slaan af richting onze eindbestemming Rjukan. Dit is overigens nog wel een stukje rijden en gaan eerst langs een prachtig fjord over de "362" en gaan later verder via de "37" richting Rjukan. We rijden nu door een enorm skigebied (Midtfjell), althans ... sneeuw ligt er nu niet, maar het aantal hutten (soms zeer luxe) lijkt ontelbaar. Echt niet geloven !

We dalen af richting Rjukan en soms hebben we het idee dat we alleen op de wereld zijn:

Eenmaal in Rjukan blijkt dat zeker niet het geval want dit plaatsje met een kleine 4.000 inwoners in de provincie Telemark is veel bedrijvigheid. Rjukan is bekend vanwege de Rjukansfossen, een 104m. hoge waterval en de daarbij gebouwde waterkrachtcentrale, tijdens de bouw de grootste ter wereld.

Onze eindbestemming voor vandaag is Rjukan Hytte og Caravanpark, iets voorbij Rjukan. Op de camping worden we hartelijk ontvangen door de Nederlanders Mirjam en Ruud van Lienen en na de kennismaking is Ruud graag bereid een rondleiding over de camping te geven. En die blijkt een stuk groter dan we in 1e instantie dachten !

We vinden een leuk plekje voor de camper, maar als we deze aan het installeren zijn komt deze bui aanzetten:

Oei ... dat lijkt niet best. We besluiten nog even in de camper te blijven en dat blijkt geen overbodige luxe. Want even later valt het met bakken uit de lucht en gaat het ook behoorlijk waaien. Als de bui even later "over" is, blijkt dat een Nederland stel de rest van hun reis door Noorwegen het zonder de luifel moet stellen. Want die blijkt tijdens de bui volledig doormidden te zijn gescheurd. Poeh !

Na regen komt zonneschijn (nou ja .. bijna dan) en dus maken we even een rondje om wat foto's te nemen. Even terugkomend op bovenstaande foto --> we staan dus met het zicht op de Gaustatoppen, een puist van maar liefst 1.883 meter hoog ! Dit is dus wat we niet zien:

De top van de berg is te bereiken via een spectaculaire kabelbaan IN de berg ! Heeeel apart.

Maar goed, nu eerst het rondje over de camping. De meeste campers - zo ook wij - staan op een hoger gedeelte van de camping:

de caravans en tenten op een lager gedeelte - veelal langs de bosrand:

Het sanitairgebouw van Rjukan Hytte og Caravanpark is werkelijk een plaatje. Echt helemaal traditioneel in het Noors:

ook de hytter mogen er zijn:

Nu maar hopen dat de eigenaren mijn voorstel accepteren want deze hytter wil ik zeker graag op de site hebben !

Als we terug lopen naar de camper nog even een laatste plaatje. En nee ... we zijn niet uren onderweg geweest ... de foto lijkt wat donkerder, vermoedelijk door de lichtval.

Na het eten even afwassen en nog even mn verslag (offline) iets bijwerken. Morgen gaan we weer verder, of beter gezegd "gaan we weer terug", want dan gaan we weer naar Slovika Camping in Jevnaker. Daar waar we 2 weken geleden ook begonnen zijn.

Zondag 1 juli 2012.

Zoals gezegd, vandaag gaan we weer terug naar Slovika Camping. Met eigenaar Hans ben ik al een aantal jaren bevriend en 2 weken hebben we bij aankomst in Noorwegen daar ook een naggie gestaan. Toen gaf Hans aan dat het hem goed uit zou komen als we nog een keer terug konden komen. En dat past ons ook goed, dus helemaal prima.

Het is een ritje van zo'n 3 uur en dus vertrekken we op tijd. Bij de receptie van Rjukan Hytte og Caravanpark hebben de eigenaren goed nieuws voor me, ze gaan akkoord met een vemelding op www.vakantiewoningen-in-europa.nl. Mooi !

Voor de presentatie van de hytter kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/4001/vakantiewoning/telemark/noorwegen

Oh ja ... mocht je nu denken --> WAT EEN MOOIE CAMPING ... neem dan even contact op met de eigenaren. Want de camping is namelijk te koop. Wat mij betreft: DOEN. Ik weet natuurlijk de vraagprijs niet, maar de ligging is prima en het is een camping met flink wat plaatsen en behoorlijk wat hytter. En veel concurrentie is er niet in de naaste omgeving !

Uiteraard kun je ook altijd voor info even een mailtje naar mij sturen --> info@moltravel.nl.

Tis trouwens mooi weer om te rijden: droog en nauwelijks wind. Als we langs het prachtige Tinnsjo meer rijden zien we dat we "achtervolgt" worden door onze buren van Rjukan Camping. Uiteindelijk rijd de zilvergrijze Hymer zo'n 1,5 uur achter ons, maar bij Kongsberg raken we m kwijt.

Net als 2 weken geleden stoppen we weer even in Hokksund voor een bakkie leut en even later bereiken we Honefoss. Ca. 20 minuten later rijden we Slovika Camping op en zelfs voor Hennie voelt het als "thuiskomen". Helemaal als Hans ons later op de middag bezoekt, maar zoals gewoonlijk heeft hij weinig tijd. We spreken af om morgen rond 12.00 uur zakelijk om tafel te gaan en het geplande etentje bij Hans schuiven we maar een jaartje door :-)

En ... heel grappig: aan het begin van de avond rijdt de zilvergrijze Hymer de camping op. In Nederland zou zoiets een kans hebben van 1 op de 100, maar in Noorwegen komt zoiets regelmatig voor. Veel mensen rijden dezelfde route, maar dat je ook nog weer op dezelfde camping terecht komt (na 3 uur rijden) is toch wel heeeeel apart.

Uiteraard zitten we rond 20.30 uur klaar voor de EK finale Spanje - Italie.... maar eigenlijk zijn we het in de pauze al zat. Het krachtsverschil is gewoon te groot en er zit weinig spanning in de wedstrijd. Dan nog maar een potje rummikub .. da's in ieder geval wel spannend ha ha.

Maandag 2 juli 2012.

Vannacht hebben we weer prima geslapen en we zijn al vroeg in de veren. Want vandaag wordt mooi weer voorspeld en Hennie wil zich vast op de terugreis voorbereiden en bovendien willen we nog even een wasje draaien. Het is per slot van rekening maandag :-)

Gisteravond liep de camping behoorlijk vol en dus ga ik op tijd richting receptie om een wasmuntje te kopen en ca. 3 kwartier later hangt de was in het zonnetje:

De camping is - zoals eigenlijk wel een beetje gebruikelijk op Noorse campings - nagenoeg weer leeg gelopen en als Hans rond 12.00 uur arriveert geeft hij aan nog wel zo'n bezetting te willen hebben.

Het gesprek met Hans is goed en gezien de gewijzigde tarieven van de Kosmos Campingwijzer verlengt hij de contracten voor zowel de Kosmos Campingwijzer als voor mn eigen site. Super !!

Voor meer informatie over de camping, kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/99/vakantiewoningen/oppland-zuid/noorwegen

Wil je meer weten over de verhuurmogelijkheden bij Hans, stuur me dan even een mailtje (info@moltravel.nl) . Want Hans heeft hytter, een appartement, een volledig huis en een prachtige 100 jaar oude boerderij in de verhuur.

We kletsen nog even bij over van alles en nog wat en rond 13.30 uur gaat Hans weer richting huis. Wel grappig: ook Hans vertrekt net als Hennie morgen vanaf Gardermoen. Helaas niet op de zelfde tijd en Hans vliegt ook "iets" verder (VS)

De rest van de middag kruip ik af en toe even achter de laptop, maar zitten we grotendeels in het zonnetje. We kunnen er nu nog even samen van genieten.

Daarnaast zijn we een flink stuk van de middag bezig om mn draadloze muis op te sturen, maar wat we ook proberen ... geen resultaat. Ook Hans blijkt m niet toevallig te hebben meegenomen. We hebben m ook nog geprobeerd te lokken met kaas, maar helaas ...

Als Hennie's laatste avondmaal ga ik vanavond weer een paar heerlijke pannenkoeken bakken. Want die moet ze natuurlijk straks ca. 6 weken missen ha ha. Ze smaken opnieuw prima. Na de afwas zitten we nog een poosje buiten en kruipen later op de avond nog even voor de buis.

Dinsdag 3 juli 2012.

Dit keer maar even geen wekker gezet, maar ondanks dat worden we op tijd wakker. Hennie's vliegtuig naar Amsterdam vertrekt om half 5 en ze moet zich minimaal om 15.45 uur melden op het vliegveld. Het is een klein uurtje rijden en dus is het plan om rond 14.00 uur te vertrekken. Dan hebben we in ieder geval een beetje speling.

Vanochtend gaat Hennie via internet vast even boarden en ze kiest ook al vast een plekje in het vliegtuig uit. Dat moet ook even geprint worden en omdat de printer toch even "uit de kast" moet :-) ga ik nog even een aantal dingetjes printen. Want ik ga morgen gelijk door om de 1e eerste campings voor de Kosmos Campingwijzer te bezoeken en ik wil dus alvast wat nota's printen en me voorbereiden.

Tussen de middag gaan we even uitgebreid lunchen, compleet met een soepie, brood en vers (af)gebakken broodjes. Rond 14.00 uur zijn we startklaar en even later rijden we richting Gardermoen. Het vliegveld van Oslo ligt ca. 40 km. ten noorden van Oslo en daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Want zo hoeven we tenminste niet de drukte bij Oslo in. En dus rijden we om 14.45 uur al de departure - terminal op. Een (illegaal) plekje voor de camper is gauw gevonden en we nemen (voor 6 weken) afscheid van elkaar. Even later Hennie is uit het zicht verdwenen en na een (put)diepe zucht ga ik op pad.

Mn eindbestemming voor vandaag is (vermoedelijk) Biristrand Camping aan het Mjosameer, een ritje van zo'n uur en 45 minuten. Helga, mn navigatiesysteem wil me over de E6 richting Moelv hebben en dan over de brug en een stukkie terug voor de 1e camping. Daar voelde ik bij voorbaat al niet zo veel voor en dus neem ik bij Minnesund de afslag (op de terugweg door Duitsland krijg ik nog wel genoeg snelweg) en ga "links" langs de oevers van het enorme Mjosameer waar de bekende Olympische steden Hamar, Lillehammer en Gjovik liggen.

Even voorbij Gjovik ligt mn 1e camping. Onderweg stop ik nog even voor een bakkie leut en gooi ik de tank nog even vol. Rond 17.00 uur rijd ik Sveastranda Camping op. De eigenaren zitten even te eten en dus maak ik eerst even een rondje over deze grote camping. Bij terugkomst is de eigenaresse gearriveerd, maar ze heeft weinig tijd. En dus vullen we de formulieren in en spreken we af om verder contact via de mail/telefoon te hebben.

Op naar mn eindbestemming, nog iets van een half uurtje rijden. Op Biristrand Camping is eigenaar Lars druk in de weer. Hij vraagt me om een plekkie te zoeken. Of we dan om 20.00 uur om tafel kunnen ? Tuurlijk !

Als ik de camper te plek heb ga ik eerst even eten want het is al flink laat en mn maag begint te knorren. Als ik het eten op heb, lukt het me om nog net even een stukkie van de Tour de France mee te pikken en vervolgens ga ik richting receptie.

Het gesprek met Lars is goed en hij wil graag de bestaande contracten verlengen. Super !!

Voor meer informatie over deze camping, kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2841/vakantiewoning/oppland-zuid/noorwegen

Terug bij de camper probeer ik nog wat te doen, maar echt veel komt me niet meer uit handen. Morgen weer een dag.

Helaas voor vandaag geen foto's. Deels omdat ze niet door de keuring heen kwamen en deels omdat ik (vanavond) geen zin meer had om foto's te maken.

Woensdag 4 juli 2012.

Ondanks dat Biristrand Camping direct aan de E6 ligt (en daardoor wat geluidsoverlast) heb ik redelijk geslapen. Ik kruip nog even achter de laptop, want ik heb om 11.00 uur een afspraak op iets meer dan een half uurtje rijden.

Even na 10.00 uur maak ik mn camper klaar voor vertrek en even later ben ik weer op pad. In Biri koop ik nog even een brood en draai daarna weer de E6 op.

In Lillehammer moet ik morgen nog 2 campings bezoeken, maar ik rijd ze nu eerst voorbij omdat ik een afspraak heb bij Hunderfossen Camping. Eerlijk gezegd heb ik de afspraak in het tussen het Hunderfossen Familypark en de camping in gelegen hotel. Het is me eindelijk gelukt om met de "grote baas" van het gehele Hunderfossen complex een afspraak te maken. Per Arne is ook eigenaar van Lillehammer Camping en de 2 campings behoren tot de East West Norway groep.

Onder deze groep vallen daarnaast nog 2 Oslo campings en nog 4 kleinere campings en deze laatste campings bevinden zich ook in "mijn" gebied. Het gesprek met Per Arne is goed en een uurtje later sta ik met een goed gevoel buiten. Het groepsvoorstel moet nog gemaakt worden, maar over ca. 3 weken ga ik - verderop op mn route - met de voorzitter van de groep het voorstel bespreken.

Ik rijd door naar Hunderfossen Camping want die moet natuurlijk nog wel geïnspecteerd worden. Daar is het een drukte van jewelste en dan pas realiseer ik me dat ik hier natuurlijk normaal gesproken veel eerder ben. Om je een idee te geven, vorig jaar was ik hier op 25 mei en toen was bijv. het Hunderfossen Family Park nog gesloten. En dan is het gelijk ook een stuk rustiger op de naastgelegen camping.

Even later draai ik weer de E6 op. Ik ga nog iets verder noordwaarts en morgen ga ik weer terug richting Lillehammer en vervolgens Moelv (tussen Hamar en Lillehammer). Mn volgende stop is PlusCamp Rustberg en omdat het inmiddels al 13.00 uur is stop ik eerst even om wat te eten.

Om half 2 rijd ik Rustberg Camping op. Vorig jaar heb ik hier overnacht en ik probeer het zoveel mogelijk af te wisselen, dus nu overnacht ik "een camping verderop". Maar eigenaresse Ase is wel aanwezig en heeft bovendien tijd. Na mn inspectieronde over de camping gaan we in gesprek. Ik vertel haar dat we voor volgend jaar een uitgebreidere groepsafspraak met PlusCamp hebben gemaakt en dat ze nu niet meer zelf voor een link of voor de Best Deal Camping Card hoeft te kiezen. Want dat is allemaal al via PlusCamp geregeld.

Verlenging van de presentatie voor de hytter is geen probleem. Dus weer allemaal goed geregeld :-)

Nog even wat over deze camping. Want sinds (volgens mij) een jaar of 2 zijn ze hier met de E6 bezig. Naar mijn mening had dit alleen maar voordelen (op den duur) voor de camping, want er is een behoorlijk stuk bos weggehaald waardoor de camping veel beter te zien is en waardoor je vanaf de camping een geweldig uitzicht hebt. Daarnaast is de camping groter geworden, omdat er vanwege de uitbreiding van de E6 grote wanden zijn gemaakt. Daardoor is de camping op een soort van plateau komen te liggen en ze hebben ze daar extra plaatsen kunnen creëren.

Vorig jaar heb ik hier overnacht en ondanks dat ze met de weg bezig waren heb ik er niets van meegekregen. Geen geluidsoverlast dus en dat komt omdat de camping een flink stuk hoger ligt.

Maar helaas is er ook 1 groot minpunt. Want de afslag bij de camping gaat - straks als de weg klaar is - verdwijnen. En dan is het niet meer van "goh wat ligt die camping daar mooi" en vervolgens de afslag nemen. Campinggasten zullen dan een afslag eerder bij Oyer of een afslag verder bij Tretten richting de camping moeten rijden. Zo ver is het nu nog niet, maar dat is helaas wel de toekomst.

Wil je meer informatie over deze camping, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2840/vakantiewoning/oppland-zuid/noorwegen

Ik rijd verder richting mn eindbestemming --> PlusCamp Mageli iets voorbij Tretten (noordwaarts). Daar tref ik het ... de eigenaren zijn beide aanwezig. Maar helaas verwachten ze iemand anders en ze vragen of ik hier wil/kan overnachten zodat we later in gesprek kunnen. Tuuuuuurlijk. Dat was toch al de bedoeling ha ha. En dus zoek ik een plekje direct aan het water (echt geweldig !) en iets verder van de E6 af. Dat laatste had ik niet hoeven doen want later op de avond komen er zoveel tenten, caravans en campers tussen staan dat er min of meer een geluidswal aangelegd wordt.

Het gesprek met de eigenaren Geir en Tove is prima en de contracten worden weer verlengd en zelfs nog iets uitgebreid. Ze hebben trouwens grootse plannen want in het najaar wordt begonnen met de aanleg van een prachtig zwembad. Het geheel moet klaar zijn in juni 2013, maar dat is natuurlijk ook een beetje (boel) afhankelijk van de weersomstandigheden. En daar weten ze hier helaas alles van. Want vorig jaar in juni hadden ze ook hier last van de overstromingen en moesten alle caravans (ook van de vaste gasten) verplaatst worden. Gelukkig staan de hytter op een hoger gelegen stuk, maar op andere campings hier in de omgeving is het helaas niet goed gegaan. Zelfs de E6 stond vorig jaar voor een gedeelte onder water en de E6 is zelfs een paar dagen afgesloten geweest. Hoezo puur natuur in Noorwegen ...

Terug bij de camper kruip ik nog even achter de laptop en ga vervolgens met het eten aan de slag. Na het eten, de afwas en de samenvatting van de Tour de France ga ik even een foto maken van mn plekkie hier. Want zoals gezegd .. het loopt behoorlijk vol:

Links van mij (op de foto) kwamen eerst een paar campers en daarnaast nog 2 tenten, maar vervolgens kwam er nog doodleuk een Noors stel met de auto tussen die beide campers door, om vervolgens hun tentje direct aan het meer op te zetten. Hun auto (je ziet nog net een stukje links van de Renault-camper naast mij) staat echt nog geen meter van die camper af. Tja .. da's ook Noorwegen. Op de campings zijn geen vaste plekken en dat zijn de Noren ook echt niet gewend. Iedereen mag dus gaan en staan waar ze willen. Al dient er normaal gesproken wel 3 meter tussen de voertuigen/kampeermiddelen te zijn.

Later op de avond ga ik natuurlijk nog even met mn vriendinnetje bellen en daarna kruip ik nog even voor de buis.

Wil je trouwens meer informatie over PlusCamp Mageli, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2681/vakantiewoning/oppland-zuid/noorwegen