Periode zaterdag 30 mei 2015 - vrijdag 5 juni 2015. Route Nordre Osen - Engerdal - Os i Osterdalen - Dovrefjell - Dovre - Oppdal, Kvikne.

Zaterdag 30 mei 2015.

Vannacht was het gelukkig niet zo koud. Of begin ik er al aan te wennen :-)...

Vanmorgen moet ik echt eerst met mn verslag aan de gang, want ik lig bijna een week (oh nee dat kan niet, ik ben net een week weg ..) achter. Af en toe strek ik even de benen. Wel IN de camper te verstaan, want buiten is het opnieuw hondenweer. En koud ...brrrr.

Zoals al eerder aangegeven houd ik nauwlettend het weer in de gaten, maar echt veel opties heb ik niet. De komende dagen te bezoeken campings zijn allemaal wat hoger gelegen en in bijvoorbeeld Tynset heeft het in het dorp gesneeuwd. En voor Grimsbu (waar ik normaal gesproken dinsdag zou gaan overnachten) wordt er 's nachts MIN 4 voorspeld. Maar goed .. misschien valt het mee.

Mn bedoeling is om vandaag weer iets noordelijker te gaan, naar Solenstua Camping in Engerdal. Maar onderweg wil ik nog een camping in Drevsjo bezoeken en die eigenaren krijg ik maar niet te pakken.

Tussen de middag ga ik even een broodje eten en besluit om dan maar rechtstreeks naar Engerdal te rijden. Ik neem bij de receptie afscheid van Edwin en Wilma en ga op pad.

In Jordet sla ik linksaf richting Drevsjo en rijd nog even langzaam langs een potentiele camping iets ten noorden van Jordet, maar ben (nog) niet onder de indruk. De route richting Drevsjo is ondanks het slechte weer, zeer fraai !

Bij Engerdal neem ik de afslag richting Solenstua en rijd over een hagelnieuwe weg de bergen in. Sjonge jonge ... het lijkt wel een race-track ! Maar goed, ik kom veilig aan op Solenstua Camping en wordt door eigenaresse Ann-Mari hartelijk verwelkomd.

Uiteraard komt het weer ter sprake en ze wijst naar een plek iets verderop op de camping ... huh ? daar ligt nog steeds sneeuw !! Ze geeft aan dat er deze winter niet zo veel sneeuw gevallen is, minder als een meter. Dus ....

Maar op de berg naast de camping ligt nog behoorlijk wat sneeuw. Daar nu een foto van maken gaat niet (zo goed) o lukken, want het zicht is nu heel slecht. Misschien morgen ...

Als ik de camper te plek heb, ga ik direct aan het werk. De WIFI verbinding hier op de camping is prima en voordat ik het in de gaten heb, is het al weer bijna etenstijd. Voor vannacht wordt een zeer koude nacht voorspeld, dus voor vanavond heb ik visfilet op het programma staan. Want dat moet bijna een uur in de oven en dan warmt de camper lekker op. Om 18.30 uur kan ik aan tafel ;-) en met rijst en een beetje kerriesaus smaakt het heeeeeerlijk.

Daarna even afwassen en vervolgens ga ik nog "even" de campings voor de komende week voorbereiden. Verlengingsnota's (voor Mol Travel) printen en mapjes (met contracten, stickers, wijzigingsformulieren, etc.) klaarmaken. Om 20.00 uur ga ik richting receptie voor het gesprek met de eigenaren en de bestaande promotie wordt voortgezet. Voor meer info: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2845/vakantiewoning/hedmark/noorwegen

Terug in de camper kruip ik nog even achter de laptop, maar om 22.00 uur vind ik het wel genoeg voor vandaag. Morgen blijf ik hier nog een dag, want ik heb nog flink wat administratie liggen.

Zondag 31 mei 2015.

Brrrrr ..... ik werd vanmorgen rond 5.00 uur wakker en toen heb ik het (electrische) kacheltje maar weer aangezet. Want de temperatuur daalde al behoorlijk richting het vriespunt. Sjonge jonge ... hoezo de aarde warmt op ??!! In Kroatie had ik het al niet warm, maar zo koud als nu heb ik het in Noorwegen nog nooit gehad. En ja, ik ben een week eerder dan vorig jaar (toen was het begin juni ook heel mooi weer), maar dat maakte in het verleden geen verschil.

Als om 7.30 uur de wekker is gegaan, ga ik eerst even lekker douchen. Terug in de camper is de temperatuur gelukkig al weer boven de 10gr :-) ... in de camper wel te verstaan.

Gelukkig lijkt het zonnetje er wat door te komen, en dan warmt het wel gauw op. Als ik mn "ontbijt" genuttigd heb ga ik aan het werk. Eerst even mn verslag en mn mailbox wat bijwerken en vervolgens met de campingadministratie aan de slag. Mn bedoeling is om de administratie van de deze week bezochte campings direct in het weekend erna af te wikkelen. Maar ik heb het gevoel dat ik gelijk de 1e week al achter loop :-).

Intussen is het zonnetje er inderdaad doorgekomen. Dus ook even een foto van mn plekkie hier maken:

Zie je de sneeuw ? Okay, even wat dichterbij:

De rest van de middag ben ik - zoals gezegd - met de campingadministratie bezig. Rond 17.30 uur ga ik met het eten aan de slag. Voor vandaag ga ik (Portugese **) Kip Piri Piri met verse boontjes en een salade van tomaten, komkommer en dressing. Heeeeerlijk:

Waarom Portugese ** ? Omdat ik op het moment van schrijven (wo morgen 3 juni) 2 mailtjes uit Portugal binnen krijg. Eentje van een klant waar al een aantal jaren betalingsproblemen waren en wat nu opgelost is. En eentje van een grote campinggroep in Portugal waar we de promotie van de campingaccommodaties voor gaan verzorgen. Ik ben ook nog met een aantal klanten in Spanje bezig, dus komend weekend maar Paella eten denk ik :-).

Uiteraard zit ik om 19.00 uur voor de buis, zie SCH prima van start gaan, maar uiteindelijk tegen Vitesse ten onder gaan. Had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar het begin gaf toch nog wat hoop.

Voor vanavond heb ik trouwens vrijaf genomen. Want Broadchurch begint vanavond weer (met een dubbele aflevering) ...

Maandag 1 juni 2015.

Na mn ontbijt ga ik direct met de planning aan de slag. Want ik moet nu echt met het weer rekening gaan houden. Op sommige campings (meestal vanwege de hoogte) vriest het 's nachts en die probeer ik toch wat te vermijden. Ik hoorde bijv. vanmorgen dat er afgelopen zaterdagmorgen 5cm. sneeuw in Tynset is gevallen (en bleef liggen). Niet in de bergen, maar gewoon in het dorp. Ook in Drevsjo (hier vlakbij) sneeuwde het.

En later vanochtend hoor ik dat de Sognefjellet (route 55) en de Hardangervidda zijn afgesloten en dat reddingsteams onderweg zijn om de gestrande automobilisten te redden. Sjonge jonge ... gelukkig ben ik daar nog lang niet.

Voor vandaag heb ik besloten om (maar) 2 campings te gaan bezoeken. Dat komt voor de planning van morgen beter uit en bovendien ligt de 2e camping op iets van 1,5 uur rijden.

Bij de 1e camping heb ik rond 12.00 uur afgesproken en dus maak ik de camper om 11.15 uur klaar voor vertrek. Het is net weer even droog, dus gauw alles buiten opruimen :-).

Ik groet de eigenaresse nog even en draai de "217" op richting de kruising met de "26". Al voordat ik de kruising bereikt heb, heb ik geweldige uitzichten:

even wat dichterbij hoor:

sjonge jonge wat een geweldig gezicht !

Even verder bereik ik de kruising met de "26" en ga ik richting Roros. Vorig jaar schreef ik nog dat ik hier midden op de weg reed omdat de weg in de winter veel te lijden heeft van de strenge vorst (MIN 30 - 40 gr.) en omdat hier nog al eens rendieren oversteken.

Nou die weg is flink opgeknapt:

en nodigt nu uit tot harder rijden, maar zoals gezegd: dat kun je hier beter niet doen (vanwege de overstekende rendieren) en ja hoor ... na een flauwe bocht sta ik ineens oog in oog met een groepje rendieren. Maar terwijl ik mn camera pak schieten ze al weer het bos in.

In Somadalen neem ik de afslag richting Johnsgard Camping. Deze camping gaat pas 10 juni open, eenvoudigweg omdat er de hele maand mei nog sneeuw ligt. Ook op het pad naar de camping toe ligt in de berm nog sneeuw en ook hier heb je een geweldig uitzicht op de omliggende bergen. Dit is zo'n beetje het uitzicht vanaf de camping:

Op de camping kan ik direct met eigenaar Jan Ole in gesprek en ook hier worden de bestaande contracten verlengd.

Wil je meer informatie over deze geweldig mooi gelegen camping (met vanaf de zomer 2015 vernieuwd sanitair), kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2671/vakantiewoning/hedmark/noorwegen

Ik ga weer verder, eet aan het begin van het pad nog even een broodje en ga weer verder. Mn eindbestemming voor vandaag is Roste Camping in Os i Osterdalen, ca. 12km. voor het leuke mijnwerkersstadje Roros. Bij de splitsing van de "26" en de "28" neem ik de "28" richting Roros, een mooie route met ook hier weer prachtige uitzichten:

al wordt het weer er - naarmate ik dichter bij Roros kom - niet beter op:

Even na 14.00 uur rijd ik Roste Camping op. De eigenaren zijn niet aanwezig, maar laten me weten dat we wel om 17.00 uur in gesprek kunnen. Prrrrima !

En dus ga ik op zoek naar een plekje, zet eerst even een bakkie senseo en ga vervolgens aan het werk (in mn kantoor :-). Tegen 17.00 uur ga ik richting receptie en ook hier heb ik een prima gesprek. De eigenaren hebben een paar jaar terug ook meegedaan aan de Best Deal en gaan dat nu - voor het jaar 2016 - opnieuw proberen. Superr !

Ook de promotie van de (leuke) hytter wordt verlengd. Meer info --> http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2846/vakantiewoning/hedmark/noorwegen

Het "diner" voor vanavond is zo klaar: Kip Piri Piri 2. Onder het eten kijk ik natuurlijk naar Masterchef. Daarna even afwassen, nog even achter de laptop, om 20.30 uur de laatste aflevering van The Blacklist en daarna natuurlijk nog even bellen met mn vriendin.

Het kacheltje draait inmiddels volop en ondanks dat ie op de maximum stand staat wordt het steeds kouder in de camper. De hoogste tijd om op bed te gaan :-).

Dinsdag 2 juni 2015.

Vanmorgen eerst maar even een heeeeeeele warme douche !!

Daarna even een beschuitje met kaas, met uiteraard een lekker bakkie senseo en vervolgens antwark. Ook nu komt het zonnetje er door, dus gauw even wat foto's maken. Deze bult met sneeuw:

heb ik gisteren (vanwege de bewolking) helemaal niet gezien:

en het is - gewoon vanaf de camping - een geweldig gezicht !

Net als gisteren ga ik weer - kijkend naar de voorspellingen op www.yr.no - met de planning aan de slag. Normaal gesproken is mn eindbestemming voor vandaag: Grimsbu Camping, maar daar vriest het 's nachts nog. Niet echt fijn. Een camping verder (PlusCamp Hageseter) ligt nog hoger, dus is mn bedoeling om in Dovre te gaan overnachten omdat de campings daar een stuk lager liggen. Scheelt toch al gauw zo'n 3 - 5 graden. En dus geen vorst.

Na een paar telefoontjes heb ik de planning rond en vertrek ik rond 10.15 uur van de camping.

1e doel: Tynset Camping, een ritje van zo'n 45 min. rijden. Onderweg continue dit soort vergezichten:

En zoals je ziet is het inmiddels weer behoorlijk bewolkt geworden en ben ik blij dat ik vanmorgen op Roste Camping nog een blauwe lucht zag ...

Even voor het plaatsje Tolga hebben ze een nieuwe skispringschans aangelegd:

lijkt me niet zo lekker glijden zonder sneeuw :-).

Op Tynset Camping kan ik direct met de eigenaresse in gesprek. Ze geeft aan dat er inderdaad zaterdagmorgen 5 cm. sneeuw lag en dat het ook de afgelopen nachten nog iets gesneeuwd heeft. Sjonge jonge ... het is nu toch echt al juni !

We nemen de papieren door, verlengen het contract voor promotie van de (mooie !) hytter --> http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2847/vakantiewoning/hedmark/noorwegen en vervolgens maak ik nog even een rondje over de camping.

Ik stap weer in mn campurtje en draai even buiten Tynset de "3" op. Niet richting Trondheim, maar weer even iets terug richting Hamar. Zoals eerder al aangegeven is deze weg zeer druk met vrachtwagens. Oppassen dus, want die jongens hebben de gang er vaak flink in. Onderweg kom ik nog deze enorme puist (volgens mij heet ie de Tronfjellet) tegen:

Die puist is maar liefst 1.700 meter hoog, maar het topje heb ik nog niet zo vaak gezien. Nu ziet het er helemaal spookie uit.

Iets verder even voor Alvdal neem ik de "29" richting Grimsbu/Folldal/E6. In Alvdal bezoek ik normaal gesproken Gjelten Bru Camping, maar met de eigenaar heb ik al contact gehad ... en ik kan er bijna de klok op gelijk zetten: telkens als ik de camping wil bezoeken is hij op vakantie ha ha. Rond 12.15 uur bereik ik Grimsbu Camping. Met de eigenaresse heb ik dit keer afgesproken (normaalgesproken overnacht ik hier) en we kunnen direct in gesprek.

Het gesprek is prima en het promotiecontract voor deze werkelijk schitterend gelegen camping wordt verlengd --> http://www.campingnavigator.com/nl/campings-noorwegen/hedmark/grimsbu-turistsenter-motell--camp/

Mn keuze om hier niet te overnachten kon ze trouwens wel begrijpen. Afgelopen nacht was het MIN 3...

Ik maak nog even een rondje over de camping en ga hier ook even een broodje eten.

En daarna weer op pad. Ik vervolg mn route over de "29" (welke steeds mooier wordt naarmate je dichter bij de E6 komt), maar dit keer valt er weinig van het uitzicht te genieten. Dan ineens wordt het nog donkerder der der. Sjonge jonge ... het lijkt wel nacht:

Ik heb mn snelheid wat aangepast, want eerlijk gezegd weet ik niet wat me te wachten staat. Ik stop even als ik de splitsing bij de E6 (Hjerkinn) bereikt heb:

en dan ineens begint het te sneeuwen, sjonge jonge .... Ik kijk het even aan en besluit - aangezien de sneeuw niet blijft liggen - om naar de iets verderop gelegen klant PlusCamp Hageseter te rijden.

Deze camping ligt direct aan de E6 en ligt in een dal met imposante bergen van de Dovrefjell omringd. Echt heel mooi !

Ik had eigenaar Ole Fredrik net voor de zekerheid even gebeld, maar hij is aanwezig en onder het genot van een heerlijke bak Noorse koffie (....) - maar goed .. tis wel lekker warm ha ha - gaan we in gesprek. Ook in dit gesprek is het weer onderwerp van gesprek, want het is gewoon heel uitzonderlijk dit weer. Ole Fredrik geeft aan dat het de hele maand mei en ook nu in juni nog elke dag iets gesneeuwd heeft. Hij is er inmiddels al aangewend ...

We nemen het zakelijke gedeelte door (de promotie van de hytter wordt verlengd --> http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/4002/vakantiewoning/oppland-noord/noorwegen) en verder valt deze camping onder de PlusCamp groep. De promotie voor de camping wordt centraal geregeld en met het management van de groep heb ik volgende week een gesprek.

Als ik weer in de camper stap is het inmiddels opgehouden met sneeuwen. Ik heb voor de zekerheid nog even gevraagd of het niet te hard waait op het stuk van de E6 richting Dombas, want daar kan het behoorlijk spoken. Maar dat lijkt mee te vallen. Geen foto's overigens dit keer, want ik had al mn handen nodig ;-). Op dit stuk - tussen Hjerkinn en Dombas - staan overal waarschuwingsborden vanwege de harde wind. En wordt er ook gecontroleerd (trajectcontrole !!) op de snelheid.

Even later rijd ik Dombas binnen, gooi de tank nog even vol (behoorlijk goedkoper hier in Dombas) en rijd door richting Dovre. Rond 16.00 uur rijd ik Toftemo Camping op, maar de eigenaresse heeft nu geen tijd en vraagt me om 18.00 uur terug te komen. Okay ...

Ik had al geinformeerd of ik hier kon overnachten en dus ga ik op zoek naar een plekje. Da's even zoeken, want ten eerste heb ik hier al heel lang niet meer overnacht en ten tweede kan ik EN de camper niet vlak krijgen EN krijg ik de schotel niet tussen de bomen door.

In de stromende regen - je moet er wat voor over hebben - verplaats ik de camper een aantal keren en ga uiteindelijk toch maar direct aan het water staan. Lijkt me nu nog wel veilig :-).

De WIFI hier werkt ook prima en dus ga ik eerst even mn mail checken. Uiteraard onder het genot van een bakkie leut ! Daarna vast even het eten klaar maken en tegen 18.00 uur richting receptie.

Met eigenaresse Oda neem ik de papieren door en het contract voor promotie van de hotelkamers en hytter op Toftemo Camping wordt verlengd.

Voor meer informatie over deze direct aan de E6 gelegen camping, kijk maar even op --> http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/218/vakantiewoningen/oppland-noord/noorwegen

Klokslag 18.33 uur :-) ben ik weer terug in de camper. Vlug het eten aanzetten en dan voor de buis (Masterchef). Even later is mn prakkie (aardappels, broccoli, snijbonen en een kipschnitzel) klaar. Zo ... daar had ik na zo'n dag ook wel zin in ha ha.

Na Masterchef even afwassen en daarna kruip ik nog even achter de laptop en komt zelfs het zonnetje er nog even door:

Nou ja ... een klein beetje dan ...

Ik kan trouwens nu al wel merken dat het hier minder koud is. Kben wel benieuwd of ik daar morgenvroeg nog net zo over denk ...

Woensdag 3 juni 2015.

Nou ... ik heb prima geslapen en de kou viel inderdaad mee !

Wel moet gelijk vanochtend de kachel weer aan, maar dat ben ik zo langzamerhand wel gewend.

Ik kruip eerst even een tijdje achter de laptop en ga vervolgens met de planning voor vandaag aan de slag. Na een aantal telefoontjes heb ik het voor elkaar. Vandaag ga ik 3 campings bezoeken. De 1e camping ligt op slechts een kwartiertje rijden en dus vertrek ik rond 11.30 uur van de camping. Het weer is overigens nagenoeg onveranderd: koud en bewolkt.

Tegen 12.00 uur rijd ik Dovreskogen Camping op, een kleine camping direct aan de E6 bij het dorpje Dovreskogen. De eigenaren zijn echt supervriendelijk en we zitten nog niet in gesprek of ik heb al een bak koffie (met eigen gebakken koekjes :-) voor mn snufferd staan. We nemen de papieren door en het lopende contract wordt verlengd. Wil je meer info over deze camping, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2884/vakantiewoning/oppland-noord/noorwegen

p

Zo ... nu weer noordwaarts ! Om de camping van afgelopen nacht en deze camping te bezoeken moest ik namelijk even zuidwaarts :-). En dus rijd ik nu weer richting Dombas. Daar stop ik nog even om mn Noorse simcard even weer wat lucht te geven en om een paar bolletjes te kopen in de naastgelegen supermarkt. Die peuzel ik gelijk maar op, want ik ben eigenijk al wat te laat voor mn volgende afspraak.

Als mn maag weer wat gevuld is, begin ik aan de beklimming van de E6 richting de Dovrefjell. Dit keer waait het minder hard dan gisteren, maar het uitzicht is nog steeds belabberd. Ook verderop richting Oppdal is het donker, niet echt leuk om foto's te maken:

Hoe ging dat liedje ook al weer van Boudewijn de Groot ... de eenzame fietser --> hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant. Nou dat klopt wel aardig :-)

Ook iets verderop zie je nog veel besneeuwde bergen:

En dat is iets wat veel campings zorgen baart. Vooral de campings welke direct aan een rivier liggen. In 2011 ging het behoorlijk mis. Bruggen weggeslagen, wegen en campings onder water, etc.

Het probleem nu, is dat de maanden mei en juni zo koud waren dat de sneeuw nog nauwelijks gesmolten is. Als het hier in Noorwegen nu net als in Nederland ineens heel erg warm wordt, smelt de sneeuw in record tempo en is het water zeer waarschijnlijk niet snel genoeg af te voeren. Maar goed, zo warm als in Nederland wordt het hier de komende tijd zeker niet, al stijgt de temperatuur wel 100% de komende dagen ... van 6 naar 12 graden !

Ca. 12 km. voor Oppdal (rijdend richting Trondheim) neem ik de afslag naar Magalaupe Camping en iets later dan gepland rijd ik de camping op. De camping is vorig jaar van vader op dochter overgegaan en omdat moeders Duits is, gaat dit gesprek dit keer in het Duits. Ook hier heb ik een prima gesprek en de lopende contracten worden voortgezet. Magalaupe Camping is trouwens voor veel Nederlandse kampeerders een geliefde plek. Niet alleen vanwege de vriendelijke eigenaren, maar zeker ook vanwege de (zeer) lage overnachtingsprijs !

Als alles is afgewikkeld ga ik weer verder noordwaarts. Iets verderop ga ik weer van de weg af en meld me bij de receptie van Granmo Camping. Hier had ik geen afspraak gemaakt omdat ik eigenlijk al verwacht had dat een afspraak hier niet uit zou komen en ik hier waarschijnlijk zou "moeten" overnachten. Ik meld me telefonisch bij de eigenaren en krijg iemand aan de telefoon die aangeeft dat de eigenaren vandaag niet kunnen komen (probleempje op de boerderij). Of ik kan blijven overnachten, zodat we morgenvroeg om tafel kunnen. Tuurlijk :-) !

En dus zoek ik een plekje en ga onder het genot van een bakkie koffie aan het werk. De WIFI verbinding hier is prima en dus kan ik lekker opschieten. Even na 18.00 uur ga ik met het eten aan de slag. Eindelijk pannenkoeken ! Ik heb de camper redelijk vlak staan, dus het worden ook HELE pannenkoeken (als de camper te scheef staat loopt het beslag naar 1 kant in de pan en krijg je van die halve pk :-) EN !! ze maken heeeeeerlijk.

Uiteraard kijk ik onder het eten naar Masterchef en dat is spannend, want deze vrijdag is de finale. Dat kan ik nog net zien, maar als ik Trondheim voorbij ben ... is het nog maar de vraag of ik Nederlandse zenders kan ontvangen. Want de Ned. (HD) zenders worden via de satelliet Astra 3 uitgezonden en die hangt "ietsie verder weg dan de Astra 1". Ik heb dus inmiddels begrepen dat Trondheim zo'n beetje de grens is. Nu heb ik een behoorlijk grote schotel, dus misschien houd ik het verder noordwaarts nog iets langer vol .....

En heel misschien kan ik via Astra 1 nog een paar Nederlandse (geen HD) zenders ontvangen. Zo niet ... dan ben ik - als ik tv wil kijken - genoodzaakt om naar Duitse zenders te kijken. Of een dvd in de dvd-speler te drukken :-).

Voor kampeerders die nu denken "waar maakt die gast zich druk over ... hij is zo'n prachtig land en gaat dan tv kijken" is mijn reactie: u bent waarschijnlijk met zn 2-en en gaat gezellig onder de luifel met een wijntje/biertje aan de klets. DAT HEB IK DUS NIET ;-) !!

Mn vriendin komt trouwens nog wel naar Noorwegen, maar pas nadat ik weer in Trondheim van mn noordelijke route ben teruggekomen. Dus ...

Donderdag 4 juni 2015.

Vannacht heb ik weer prima geslapen en al moest ik vanmorgen vroeg (5 uur) wel mn kacheltje weer aan doen, nu is het h heerlijk weer. Het gaat de goede kant op !

Na een lekkere douche en een kopje kofje met een beschuitje met kaas kruip ik achter mn laptop en ga eerst wat dingetjes printen. Om 10.00 uur bel ik de eigenaar of het nog lukt voor vandaag en hij geeft aan later op de ochtend langs te komen.

Tegen 11.00 uur komt er - met gang :-) - een grote terreinwagen aan rijden. Ha ... daar zul je m hebben. En inderdaad stapt Lars even later de camper binnen en kunnen we in gesprek. Hij heeft niet veel tijd en hij had van te voren al aangegeven de bestaande contracten te verlengen. Ik heb dus alles al klaar liggen en na ondertekening verdwijnt ie met dezelfde snelheid als dat ie net was gearriveerd.

Ik twijfel even wat te doen. Ik heb de eigenaresse van de volgende camping al gebeld, maar die krijg ik niet te pakken. Nu blijf ik daar toch meestal overnachten en dus besluit ik hier eerst nog even een broodje te eten en vervolgens richting Kvikne te rijden. En dus rijd ik even voor 13.00 uur de camping op, draai de E6 op en rijd richting Oppdal. Het ligt hier wat lager dan het stuk wat ik gisteren gereden heb, maar toch ligt bij het wintersportgebied van Oppdal nog wat sneeuw:

Bij Oppdal zijn ze druk met een rondweg bezig. En wat ik al verwacht had ... die komt zo'n beetje bij alle supermarkten, winkels en tankstations weer uit. Ik rijd nog een stukje noordelijk en neem vervolgens de short-cut richting Kvikne. Even later draai ik de "3" op en rijd weer een stukje terug richting Tynset. Tegen 14.00 uur rijd ik PlusCamp Kvikne op.

Inderdaad niemand te bekennen, maar ze hebben hier wel een handig systeem: je moet een code (staat aangegeven :-) invoeren en krijgt dan iemand aan de lijn die je uitlegt dat je een plekje kan zoeken en dat er later iemand in de receptie komt. Dit keer komt het mannetje van het "maai-tractortje" naar me toe. Hij geeft aan dat Marit - de eigenaresse - later komt en dat ik maar een plekje moet opzoeken.

En dus heb ik even later de camper te plek:

met achterburen ...... soms wel heeeeele kleine achterbuurtjes :-)

Zo, eerst even een bakkie koffie en daarna aan het werk !

De rest van de middag zit ik achter de laptop en tegen 17.45 uur ga ik met het eten aan de slag. Mn bedoeling was om vandaag iets van pasta te maken, maar toen ik de vriezer open deed viel er kip uit. En dus eet ik vandaag nasi :-).

Uiteraard zit ik om 18.30 uur klaar voor Masterchef, de 1-na-laatste aflevering....

Daarna even afwassen en nog een tijdje met de campingadministratie bezig.

Vrijdag 5 juni 2015.

Ik verwacht dat ik hier vandaag nog wel een daggie blijf. Dat heb ik eerlijk gezegd al ingecalculeerd, eenvoudigweg omdat ik nog heel veel moet doen.

Vanmorgen ga ik eerst met mn verslag aan de gang en later op de ochtend ga ik wat dingetjes printen. En voor ik het weet is het al weer lunchtijd. Dit keer maar even wat afbakbroodjes in de oven mikken.

Het is trouwens prima weer, dat mag ook wel een keer gezegd worden. Ik heb vanmorgen mn kacheltje wel even aan gehad, maar het zonnetje schijnt nu lekker op de camper en ik kan zelfs de trui uit. Het moet niet gekker worden !

Voor vanmiddag heb ik de gehele middag ingeruimd voor de campingadministratie. Dat deed ik eerder altijd als ik thuis kwam, maar dan had ik vaak zo'n stapel liggen en dat er bijna geen doorkomen aan was. Ik probeer die stapel nu een beetje beperkt te houden, maar al sinds het 1e weekend lag ik achter ...

Daarnaast heeft mn opdrachtgever verzocht om de orders direct in te voeren zodat we tijdens het seizoen een beter beeld krijgen wat de effecten van de pakket- en tariefaanpassingen zijn. Prrrrima.

Inmiddels heb ik contact met de eigenaresse en hebben we om 15.30 uur afgesproken. Dat wordt helaas toch nog een paar keer verzet en uiteindelijk hebben we om 19.30 uur afgesproken. Moooi ! Kan ik zo onder het eten (nasi 2) naar de finale van Masterchef kijken.

Daarna vlug naar de receptie en in gesprek. Uiteraard komt ook weer de drukte van de eigenaren aan de orde. Ze hebben allebei een vaste baan, runnen daarnaast de camping en hebben ook nog eens een flink aantal schapen (mijn achterburen). En of dat nog niet genoeg is zijn ze een nieuw bedrijf gestart: www.findmysheep.com, uit nood geboren overigens, want ze wilden gewoon een goede oplossing omdat ze steeds schapen kwijtraakten.

Voor de camping zijn ze op zoek naar - het liefst - een Nederlands gezin, die een aantal jaren deze camping wil runnen. Wellicht in combinatie met het opstarten van een soort van snackbar o.i.d. want in Kvikne is sinds het wegvallen van het plaatselijke hotel geen eetgelegenheid meer. En er zijn vergunningen aanwezig ! In het receptiegebouw annex sanitairgebouw:

is hiervoor ruimte te creëren. Heb je interesse stuur mij dan even een mailtje: info@moltravel.nl.

Als ook het zakelijke gedeelte is afgewikkeld en ook het contract voor promotie van de hytter:

is voortgezet --> http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3971/vakantiewoning/hedmark/noorwegen

ga ik weer terug richting camper.

Nog heel even mn mail checken, afwassen en daarna natuurlijk mn vriendin bellen.

Morgen ga ik weer verder richting Trondheim en zondag rijd ik langs Trondheim verder noordwaarts. Ik had zeg maar gisteren en vandaag een weekend ingepland en ga dus morgen en zondag op pad !

De weersvoorspellingen zien er trouwens niet best uit. Nou ja ... ik heb weinig keus.